Tuesday, April 29, 2008

HELGA


See så våken
Obligatorisk Ex.phil seminar på blindern klokka 08.15 hver eneste fredagsmorgen skulle vært forbudt! Etter og ha pinet (halveis sovet) meg igjennom to timer med dygdsetikk har jeg fremdeles ikke peiling på hvem Platon eller Hume er, hvem mente hva og hva er hvor..? Ingen anelse.. og det med 2 uker igjen til eksamen !
Klokken 10 våkner jeg opp i fra marerittet og lurer på om alt bare har vært en utrolig kjedelig drøm, men heldigvis ikke. Jeg er ferdig med ex.phil nok en fredag og når kvoten for fravær forlengst er oppbrukt, kan jeg ikke gjøre annet enn å prise meg lykkelig for at det faktisk er en hel uke til neste gang.

Jeg drar så rett til st.haugen og møter Lise. Gårsdagens planer om å være flittig student og tilbringe hele fredagen på en Lesesal på Nova er forlengs glemt. Jeg bytter det gjerne med hva som helst, denne gangen dvd utsalg på show time.

Senere på kvelden møter jeg Siv Mari og Lise som skal være med meg på Makeup akademiets Bodyart show som min kjære samboer Tonje og klassen hennes har satt i stand. Etter en halvtimes knuffing og dårlig rettningsans fra min side finner vi omsider frem. Det skal sies at det var en kjempebra utstilling Tonje. Jeg er imponert. Vi fikk også masse sminke vi kunne ha med oss hjem. hihi Siv Andrea kjempeglad. (små barn store gleder, heter det vel )
Smiiiinke

Etter en rolig fredag står jeg opp kjempetidlig Lørdag for å hente en storbyforvirret mamma på bussen. Så denne helga har jeg brukt til kvalitetstid med familen (mamma, susann og Ørjan). Med kavlitetstid mener jeg shopping, biltur, mer shopping, restaurant, avslapping, enda litt mer shopping, tur, cafesitting.

Søss i kjent stil, den eller den ?

Vi spiste forresten på verdens beste tapas restaurant (delikatessen) som ligger neders på Grünerløkka rett ved markveien. Må seriøst testes !

delikatessen restaurant

Uansett, jeg har hatt en super helg uten fyll/alkohol, ja det går faktisk an. hihi




mamman min

Ut på tur , aldri sur


No comments: